Kedves Vásárlóink!

Felhívjuk figyelmüket, hogy július 7. és 11. között, leltározás miatt a rendelések feldolgozása korlátozottan fog zajlani, a személyes átvétel pedig szűkített nyitvatartás szerint lesz lehetséges (kedden 9.00–14.00, csütörtökön 10.00–15.00 között).

Megértésüket köszönjük!

Irányítás 13–16.

Az Irányítás című kiadói sorozatban fokozatosan jelennek meg az egyes problémakörökben új ismereteket tartalmazó kiadványok. A sorozat negyedik kötetének elemei a következők: 13. Innovatív vállalat tervezésének alapjai 14. A globális alapokon álló vállalat tervezése – A. rész 15. A globális alapokon álló vállalat tervezése – B. rész 16. Projektek megvalósítása az ipari gyakorlatban

13. Innovatív vállalat tervezésének alapjai
A világ átalakulása, a globalizáció, az állandó turbulencia és a világgazdasági feszültség hatása növeli a politikai-gazdasági szereplők viselkedésének kiszámíthatatlanságát, amik döntő hatással vannak a vállalatok fejlődésére. A döntéshozó szféra váratlan lépései és szabályozási beavatkozásai jelentős mértékben veszélyeztetik magát a létezésüket. A vállalat világpiacra való belépése esetén a részvényeseknek és az érdekcsoportoknak előre, racionálisan mérlegelniük kell a vállalkozás legmagasabb szintjének eléréséhez szükséges feltételeket és lehetőségeket.
A minőség meghatározó szerepet játszik a globális hiperversenyben. A vállalat minden szintjén kézben kell tartania a minőségirányítást, követnie kell a folyamatát és a költségeit.
Az innováció feladata új termékek készítése és piaci elhelyezése. Olyan terméket kell fejleszteni, amelyik megfelel a vevők egyre magasabb elvárásainak, figyelembe véve a termék variálhatóságát, minőségét, megbízhatóságát, élettartamát, kezelhetőségét, dizájnját és a környezetre gyakorolt hatását. A vevők a termékek esetében előnyben részesítik az újdonságot, az egyediséget, az elfogadható árat, az elérhetőséget és a felhasználási komfortot, összhangban a műszaki, gazdasági és társadalmi fejlődéssel. Választani kell a racionalista vagy az inkrementális innovációs stratégia közül, különös tekintettel a vállalat innovációs potenciáljára a globális piac fejlődéséhez kapcsolódóan.

14. A globális alapokon álló vállalat tervezése – A. rész
A világszínvonalú vállalat tervezése, elsősorban a globális dimenziókban gondolkodó vállalaté, rendkívül nehéz alkotói és szervezői folyamat. Megköveteli a nagy tapasztalatokkal rendelkező tervező csapatot, az ellenőrizhető szintű tudást és a világ adatbázisaihoz való hozzáférést. Természetes követelménynek számít a legújabb trendek alkalmazása az adott területen, amelynek célja a tervezett vállalat versenyképességének növelése. Már a tervezés kezdetére való felkészülés során meg kell határozni az alapparamétereket. Ha zöldmezős beruházásról van szó, akkor már a projekt elkészítésének tervezése során felállítják a vállalkozói elképzeléseket, célokat és a célok eléréséhez szükséges stratégiát. Minden vállalat legfontosabb lépései közé tartozik azoknak a tevékenységeknek a feladása, amelyeket korábban végeztek, de ma már nem elégségesek, nem megfelelőek, az emberi gondolkodás megváltoztatása és olyan új lehetőségek, új trendek elfogadása, amelyek a vállalat számára az utat jelenti.
A kérdés az, hogy miként képesek a sikeres működésre a kisvállalatok a nagy és pénzügyileg erősebb vállalatok árnyékában úgy, hogy közvetlen összehasonlításban valójában nem alkalmasak a velük folytatott gazdasági versenyre. A lehetséges válasz, habár a világ ebben a tekintetben jelentősen előrelépett, a hozzáadott érték integrációja, vagyis az információ, a pénz, az áru, az emberek és a munka globális mozgása.

15. A globális alapokon álló vállalat tervezése – B. rész
A zöldmezős vállalatépítés elképzeléséhez kapcsolódnak a projektkészítés lehetőségei az újgenerációs rendszerek felhasználásával, amelyeket általában komplex, integrált megoldásokként képzelnek el a legújabb szoftver-, informatikai és kommunikációs technológiák, a digitális vállalat szervezeti felépítésébe integrált intelligens gyártási rendszerek alkalmazásával. Az ilyen megoldások célja a termelékenység fokozása a rugalmasság elvesztése nélkül, a gyártási idő rövidítése, a minőség, valamint a termékek és a szolgáltatások értékének növelése stb. A módosítást társadalmi-gazdasági rendszerként hajtják végre, ezért nagyon nehéz a tervezés, a kivitelezés és az üzemeltetés. A vállalat 3D-modelljét széles körben alkalmazhatják. Kezdve az új termék létrehozásával, a termelőfolyamatok ellenőrzésén át egészen a termelő berendezések meghibásodásainak részletes elemzéséig, a működésük szimulálásáig. A fejlesztésüknek komoly szakirodalma van.
Az ergonómia és az ergonómia fejlesztésének megközelítése a termelés más aspektusaival összehasonlítva segíti a vállalat gazdasági eredményeinek javítását. A munkakörnyezet mellett tökéletesíteni kell a gyártóeszközöket, a szerszámokat és a segédeszközöket is, és nemcsak funkcionális szempontból, hanem esztétikai megközelítésből is.

16. Projektek megvalósítása az ipari gyakorlatban
A vállalatok túlélési képessége, a sikeressége és növekedési képessége feltételezi a gazdaságiverseny-környezetben alkalmazott stratégiai eszközök fejlesztésének progresszív trendjét. A világ fejlődési iránya ezeknek a vállalatoknak az építésében a termékek minőségének javítására, a vállalat költségeinek csökkentésére, a termelékenység növelésére, a megrendelés és a szállítás közti idő csökkentésére, a vevők igényeire való reakció rugalmasságának növelésére irányul.
A kötetben szerepelnek a következő vállalatok esettanulmányai: az IDC Holding a. s. reengineeringje: A teljesítőképesség növelése a tudományos ismeretek gyártásba való integrációjával; A kritikus állapotok azonosítása – Johns Manville Slovakia a. s.: Versenyelőny biztosítása a valós idejű eltérések azonosításával; A Chemosvit termékportfóliójának innovációja: A vállalati folyamatok modellezése; A Nemak Slovakia a. r. o. szimulációjának a felhasználása: Új termelő berendezések tervezése; A Linet a. s. áttörő jelentőségű innovációja: A kreativitás fejlesztése és a vállalkozói kiválóság biztosítása az egészségügyben; a Virtual Reality Media innovatív vállalkozása: Az amerikai kormány tenderének győztese az öt kontinens piacain; a Borcad s. r. o. vállalat radikális átalakítás: Az aktuális állapot állandó fejlesztésének és az innovatív változások rendszerének együttélése; Košturiak innovatív bőröndje, az IPA Slovakia.

KINEK SZÓL EZ A KÖNYV?

A könyv a széles szakmai közönséget kívánja megszólítani. A posztgraduális képzések, átképző tanfolyamok résztvevőinek, doktoranduszoknak és egyéb felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóknak megkönnyíti e bonyolult problémakör tanulmányozását.
A könyv hidat képez elmélet és gyakorlat között, vállalattulajdonosok, részvényesek, vállalati felső- és középvezetők számára használható. Különböző szakterületek szakemberei számára hasznos, ugyanis a tárgyalt témákat szemléletileg az irányítás mint univerzális jelentőségű tudományterület fogja át.

Szerző:
Kassay, Stefan
Megjelenés dátuma:
2021
Információk:
keménytáblás, díszdobozban, A5 formátum
ISBN:
978 963 556 214 5
8.000 Ft 5.600 Ft
db
Jelenleg:
rendelhető
Szállítás:
4-5 munkanap
Kártyás fizetés szolgáltatója: Barion