Modern Nyelvoktatás 2020/1-2.
TARTALOM (TABLE OF CONTENTS)
CSIZÉR KATA – ÖVEGES ENIKŐ: Idegennyelv-tanulás, nyelvi tervezés és tantervek. Előszó
TANULMÁNYOK (ARTICLES)
BÁRDOS JENŐ: A félreismert Közös európai referenciakeret (KER, 2001) és Társkötete (2018): kritikai elemzés
(The misinterpretation of the CEFR (2001) and its Companion Volume (2018):
A critical analysis).
LUKÁCSI ZOLTÁN – FŰKÖH BORBÁLA: A tantervi hatékonyság vizsgálata
az egyetemi szaknyelvoktatásban (Progress monitoring in English for specific purposes in tertiary education)
CSIZÉR KATA – ÖVEGES ENIKŐ: Nyelvtanulási autonómia és nyelvi tervezés: egy vegyes módszerű
kutatás eredményei
(Language learning autonomy and language plannig: The results of a mixed-methods study)
P. MÁRKUS KATALIN: A szótárhasználat jelene és jövője a közoktatásban
– a nyelvoktatást szabályozó dokumentumok és segédanyagok tükrében
(Dictionary use in public education – Present and future)
MIKUSOVÁ MELINDA: A magyar és finn nemzeti alaptanterv összehasonlító elemzése
az önszabályozó nyelvtanulás szempontjából
(Comparative analysis of the Hungarian and Finnish national core curricula,with a focus
on self-regulated language learning)
HUSZTI ILONA: Az ukrajnai idegen nyelvi tanterv
(The foreign language curriculum in Ukraine)
KEGYES ERIKA – LANZMAIER-UGRI KATHARINA: Ausztriai és magyarországi nyelvi képzési nyelvi képzési
kerettantervek és helyi tantervek interkulturális cél- és tartalomrendszerének
összehasonlító vizsgálata
(The comparative analysis of Austrian and Hungarian teacher education: The intercultural aims
and contents of language development frame and local curricula)
KEIL ANNA: Nyelvtanárok és nyelvtanár tanulók percepciói a hazai tartalmi szabályozásról:
egy kvalitatív kutatás
(Language teachers’ and teacher trainees’ perceptions of content regulations:
A qualitative study)
INTERVIEW (TALKING SHOP)
MyOn: egy olvasást fejlesztő program felhasználása az angoltanításban.
Öveges Enikő interjúja Marjai Katával
(MyOn: using a reading skill development programme in English language teaching)
KÖNYVSZEMLE (BOOK REVIEW)
SOPRONI ZSUZSANNA: Common European Framework of Reference for Languages: Learning,
Teaching, Assessment, Companion Volume with New Descriptors.
ÁDÁMKU SZABINA: Öveges Enikő – Csizér Kata (szerk.): Vizsgálat a köznevelésben folyó
idegennyelv-oktatás kereteiről és hatékonyságáról. Kutatási jelentés
- Szerző:
- Nádor Orsolya, M. Pintér Tibor (szerk.)
- Megjelenés dátuma:
- 2020
- Információk:
- kartonált
- ISBN:
- ISSN 1219-638X