Modern Nyelvoktatás 2019/3-4.
TARTALOM (TABLE OF CONTENTS)
EINHORN ÁGNES: Mérés és értékelés – múlt, jelen jövő. Előszó
TANULMÁNYOK (ARTICLES)
A nyelvtudásmérés múltja és jövője
BÁRDOS JENŐ: A magyar Állami Nyelvvizsga öröksége: (ne) nézz vissza haraggal?
(The legacy of Hungarian State Language Examinations: (don’t) look back in anger?)
BENKE ESZTER: Egy siKERtörténet: mit kapott az oktatáspolitika és a nyelvoktatás
a Közös európai referenciakerettől?
(A success story: how has the Common European Framework of Reference for Languages
informed education policy and language instruction?)
LUKÁCSI ZOLTÁN: Új utak a nyelvi mérésben
(New trends in language testing)
TANKÓ GYULA: A validálási folyamat érvelésalapú megközelítéséinek áttekintése
(An overview of argument-based assessment validation)
A vizsgáztatás problémái
CSIZÉR KATA – ÖVEGES ENIKŐ: Idegennyelv-tanulási motivációs tényezők és a nyelvi vizsgák
Magyarországon: összefüggések vizsgálata egy kérdőíves kutatás segítségével
(The relationship between foreign language learning motivation and language exams:
the results of a questionnaire study).
SZABÓ GÁBOR: A szövegnehézség vizsgálata az emelt szintű angol érettségi olvasáskomponensében
(Examining text difficulty in the reading component of the advanced
level school-leaving exam in English).
KISZELY ZOLTÁN: Értékelési skálák használata a beszédkészség és íráskészség vizsgákon
(Rating scales in speaking and writing performance assessment in high-stakes examinations)
Az osztálytermi értékelés
CSÉPES ILDIKÓ: Hogyan fejleszthető a tanárok nyelvtudásmérési és értékelési műveltsége?
Az Erasmus+ TALE projekt tanulságai
(How to facilitate language teachers’ assessment literacy?
Lessons from the Erasmus+ TALE Project)
VÍGH TIBOR – KISS-KOVÁCS RENÁTA: Hogyan értelmezik a tanárszakosok
a tanulói értékelés fogalmát?
(How do teacher trainees interpret student assessment?)
MŰHELYTITKOK (WORKSHOP)
Műhelytitkok: a fejlesztő értékelés gyakorlata
EINHORN ÁGNES: Fejlesztő értékelés a felsőoktatásban – módszertani mozaik
(Formative assessment in higher education – a methodological review)
ERDEINÉ BACHER KATALIN: A fejlesztő értékelés a nyelvórán – példák a szakgimnáziumból
(Formative assessment in the language class examples from a vocational secondary school)
VARGA ZOLTÁN BALÁZS – SALAMON ANIKÓ: A fejlesztő értékelés gyakorlata
a nyelvoktatásban egy szakképzési centrumban
(Language teachers’ practice of assessment for learning in a VET center)
PROJEKTSZEMLE (PROJECT REVIEW)
SZABÓ CSILLA: Az eTransFair projekt portáljai: értékelési technikák
és módszertani ötletek fordítást oktató szakemberek számára
HÍREK (NEWS)
KISZELY ZOLTÁN: Változások a nyelvi mérésben. Beszámoló az EALTA 2019. évi 16. konferenciájáról
KISS-KOVÁCS RENÁTA: Beszámoló a XVII. Pedagógiai Értékelési Konferenciáról (PÉK 2019).
Szeged, 2019. április 11–13
KIEGÉSZÍTÉS
- Szerző:
- Nádor Orsolya, M. Pintér Tibor (szerk.)
- Megjelenés dátuma:
- 2020
- Információk:
- kartonált, 228 oldal
- ISBN:
- ISSN 1219-638X