A magyar polgári iskolai tanárképzés története (1868–1947)
A könyv elsődleges célja, hogy bemutassa azt a folyamatot,
amely során az 1868-ban életre hívott polgári iskola képzés
nélküli „polgári iskolai tanítóképzése” 1928 és 1947 között
egy tanítói oklevélre vagy érettségi vizsgára épülő, négy szakcsoportos,
négy évfolyamos, alap- és képesítő vizsgával, gyakorló
tanításokkal, kötelező egyetemi áthallgatással kiegészített
főiskolai képzéssé vált.
A könyv első részében a szerző bemutatja a professziódiskurzus
eddigi eredményeit, vizsgálati területeit, megalkotott
modelljeit, és kiválasztja azokat a sablonokat, amelyek segítségével
a polgári iskola pedagógusainak professzionalizációs folyamata
bemutatható. A második részben kitér a polgári iskola
mint iskolatípus életre hívásának körülményeire, és bemutatja
azt a társadalmi igényt, amely előbb német nyelvterületen,
majd hazánkban is a polgári iskola megszületéséhez vezetett.
A könyv harmadik és egyben fő témaköre a polgári iskola
pedagógusai képzésének vizsgálata a professzionalizációs folyamat
rekonstruálása céljából, kiemelten tanulmányozva
a polgári iskolai tanárképzés szegedi, egyetemmel kooperált
időszakát mind a szervezeti, mind a szakmai, oktatói, mind
pedig a hallgatói szinteken.
Fizel Natasa neveléstörténész, a neveléstudomány doktora.
2009 óta tanít a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula
Pedagógusképző Karán, számos neveléstörténeti tanulmány
szerzője és tanulmánykötet szerkesztője.
Kapcsolódó bejegyzések:
A magyarországi Jehova Tanúi Egyház története – Szigeti Jenő ismertetője »
A magyarországi Jehova Tanúi Egyház története – Holló Péter ismertetője »
- Szerző:
- Fizel Natasa
- Megjelenés dátuma:
- 2018
- Információk:
- keménytábla, 356 oldal
- ISBN:
- 978 963 693 885 7