Kedves Vásárlóink!
Felhívjuk figyelmüket, hogy szeptember 5-én (csütörtökön), rendezvény miatt a személyes átvétel 10–16 óráig tart.
Megértésüket köszönjük!
Ez a könyv a nevelésszociológiai kutatások azon irányához tartozik, amely az oktatás és a társadalom egydimenziós szemléletén való túllépésre törekszik. Kutatásaink kezdetén, az 1990-es években, az oktatáskutatás hazai szakirodalmának egyik vonulata az oktatási rendszerben való előrehaladás és teljesítmény társadalmi meghatározottságával érvelve kizárólag a társadalmi osztályok szerepét és a reprodukciós determinizmusok érvényesülését hangsúlyozta. Az oktatáskutatás másik iránya viszont az oktatás mindenhatóságát hirdetve hajlamos kizárni a társadalmi szempontokat, noha minden tanár tudja, hogy a tanteremben nem csupán az a harminc tanuló van jelen, akinek a neve a naplóban szerepel, hanem háromszor-ötször annyian, hisz a tanulók minden nap „magukkal hozzák” az iskolába a családjukat és a barátaikat. Az elmúlt évek kutatásai szisztematikusan feltárták, hogy a vertikális társadalmi struktúra mellett a horizontális egyenlőtlenségek, a nemzeti, etnikai, kulturális és vallási sokféleség, a lokális közösségek és az iskola által teremtett kapcsolati kontextus igen jelentős hatással bírnak a tanulói teljesítményre. Mindez az oktatási intézmények pedagógiai hozzáadott értékét, az értékteremtés forrásait is segít megérteni. A vallási szocializáció, a vallásosság tanulmányi karrierre és a fiatalok társadalmi magatartását jellemző néhány fontos tényezőre gyakorolt hatását vizsgálva arra mutattunk rá, hogy a társadalom vertikális egyenlőtlenségekre redukált szemléletére hagyatkozva nem értelmezhetők az oktatás és a nevelés világának jelenségei, s a vallásossághoz való viszony olyan lényeges társadalmi dimenzió, amelynek értő vizsgálata az oktatáskutatók számára is megkerülhetetlen.Az Oktatás és társadalom sorozat új kötete.
Elérhető e-könyv formátumban is »
A sütik segítenek élvezni a weboldalakat! Hogy élvezetes és személyre szabott legyen a böngészési élmény, sütiket (cookie-kat) használunk. Részletesebb tájékoztatást erről az adatkezelési tájékoztatónkban Kérjük jelezze, hogy szeretne böngészni!