Kedves Vásárlóink!
Felhívjuk figyelmüket, hogy szeptember 12-én (csütörtökön), rendezvény miatt a személyes átvétel 10–14 óráig tart.
Megértésüket köszönjük!
A magyar közoktatás napjainkban zajló átalakulási folyamatának egyik jelentõs eleme az egyházi iskolák arányának növekedése. Eddig ezen intézmények társadalmi hátterével kapcsolatban csak feltevések láttak napvilágot, miközben a felekezeti iskolák témája nemcsak szakmai, hanem politikai viharok középpontjába is került. Az "iskolaháborúk kora" mára véget ért, s e sokat vitatott oktatáspolitikai és társadalmi kérdéskör tudományos igényû tisztázását vállalja a Debreceni Egyetem oktatójának PhD-disszertációja alapján készült könyv. Az itt bemutatott kutatási eredmények "kifejezetten tudományos szenzációnak" minõsülnek - írja a disszertáció opponense -; mert a szerzõ a hazai oktatáskutatásban elõször vizsgálja a mikroközösségek összetartozásában, normabiztonságában rejlõ társadalmi tõke iskolai pályafutásra gyakorolt hatást. Jelentõs újítás az egyéni szintû erõforrások mellett a kontextusszintûek számbavétele, valamint a megszokott kemény változók mellett az értékorientációt, a társas kapcsolatokat és a kulturális fogyasztást is figyelembe vevõ miliõ-típusú megközelítés alkalmazása a társadalmi helyzet beazonosításakor. Az elméleti és módszertani gazdagságon túl a mûvet az érzékletes stílus és az érdekfeszítõ oknyomozó gondolatmenet avatja érdemes olvasmánnyá.
A sütik segítenek élvezni a weboldalakat! Hogy élvezetes és személyre szabott legyen a böngészési élmény, sütiket (cookie-kat) használunk. Részletesebb tájékoztatást erről az adatkezelési tájékoztatónkban Kérjük jelezze, hogy szeretne böngészni!