Több mint reklámtörténelem. Átdolgozott, bővített kiadás
Ki gondolta volna, hogy az első nyomtatásban
megjelent reklám egy imakönyv
volt, vagy azt, hogy újságot már a nyomtatás
felfedezése előtt is olvashattak az
emberek, esetleg, hogy Hammurápi törvényei
között már találhatunk sörreklámoknak
is beillő hirdetéseket? Ilyen és
hasonló kérdésekre ad választ a könyv, ami sokkal több, mint egy
megszokott történelemi áttekintés. Történelemkönyvünk klasszikus
mesélő stílusban íródott, nem egyszerűen évszámokkal és nevekkel
teletűzdelve, hanem legendákkal, történetekkel, saját tapasztalatokkal
színesített olvasmány. Azonban nem áll itt meg, hanem betekintést
ad a reklámkultúra, reklámtervezés, reklámelmélet néhány ma is
vitatott kérdéskörébe. Valóban sokkal több mint reklámtörténelem.
Ironikusan, szellemesen regél történelemről, technikáról, művészetről,
tudományról, arról hogyan jutott el a reklám az ókori graffitiktól
a flash mobokig. Egy vastag, betűkkel teletömött könyvet sokan ki
sem nyitnának, de ahogy egy kézikönyv, lexikon sem esti olvasmány,
mégis szívesen forgatjuk őket, így van ez Virányi Péter könyveivel is.
A könyv minden fejezete számtalan érdekességet tartogat, teszi
mindezt a reklám történelmének több évezredes fejlődésének bemutatásán
keresztül. Gazdag képanyaga vizuálisan is színesíti a történelmi
és reklámkészítési ismereteket.
A reklám iránt érdeklődők – legyenek azok diákok, vagy már iskolapadot
elhagyók – számára legalább annyira érdekes olvasmány, mint
a történelmet kedvelőknek, avagy azoknak, akik kíváncsiak a technikára,
művészetre.
Az új, bővített kiadásban megjelent
könyv számos új fejezetet tartalmaz.
Csak néhányat közülük: reklámzene,
fényreklámok, reklámajándékok, divatreklámok
története. De sok-sok egyéb
kiegészítéssel teszi még érdekesebbé a
korábbi kiadást.
Tóth Gergely írt a könyvről az Olvassbele.hu oldalon.
- Szerző:
- Virányi Péter
- Megjelenés dátuma:
- 2017
- Információk:
- Keménytáblás, 448 oldal
- ISBN:
- 978 963 693 782 9