Közbeszéd és társadalmi igazságosság

A Fókusz című népszerű kereskedelmi televíziós program vizsgálatának szentelt könyv egy többéves kutatás tapasztalatait összegzi. A téma két szempontból is fontosnak tekinthető:

1. a hazai kereskedelmi televíziózás sajátságos bulvárműfajait nem vizsgálta még alapos empirikus kutatás.

2. A kereskedelmi tévézéssel kapcsolatos szabályozói és nézői aggodalmak közül az egyik legfontosabb, hogy a bulvár-riportműsorok, a beszélgetőshow-k vagy a valóságshow-k emberek méltóságát, illetve szenvedését áruba bocsátva nyernek nézőket és hirdetői bevételeket, és e kérdés módszeres vizsgálatával szintén adós a hazai társadalomtudomány.

A szerző a brit kultúrakutatás úgynevezett revizionista iskolájának módszertanát követte, melynek lényege, hogy egy kulturális termék, illetve gyakorlat jelentéstartományait a szöveg, a produkció, a recepció és a szabályozás egymás kontextusaiban történő elemzése révén érdemes feltárni.

Szerző:
Hammer Ferenc
Kiadás éve:
2006
Információk:
puhafedél, 382 oldal
ISBN:
963961047X

NEM RENDELHETŐ