Reformpedagógia és életreform – recepciós tendenciák, intézményesülési folyamatok

A könyvben az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Történeti, Elméleti és Összehasonlító Pedagógiai Kutatócsoportja a Reformpedagógia és életreform – recepciós tendenciák, intézményesülési folyamatok című OTKA-kutatásának
(K 111833) eredményeit adjuk közre. A kutatás során arra törekedtünk, hogy a társadalmi változásokban fontos szerepet játszó kultúrkritikai, antimodern és gyakran ambivalens életreform- és pedagógiai elképzelések részmozzanatainak feltárásán, valamint elemzésén keresztül pontosabb képet alkossunk azok mentalitástörténeti vonatkozásairól.
A kötet tanulmányai tehát a századfordulótól kibontakozó, majd az 1920-as évektől megerősödő életreform-mozgalmak és az azokkal szoros összefüggésben álló reformpedagógiai törekvések emancipációs és intézményesülési folyamatainak egy-egy részterületét világítják meg. Így, foglalkoznak például a pedagógia, az utópia és az életreform kapcsolatával, az egyéni és a közösségi reformokon belül az egészséges életmód és a természetgyógyászat lehetőségeivel, a művészeti reformok és a nőmozgalmak közti összefüggésekkel, a testről való felfogás átalakulásával, a testkultúra és a korai ifjúsági kultúra viszonyával, nem utolsó sorban pedig ráirányítják a figyelmet a korai Kelet-kutatásokra és az újvallásos törekvések pedagógiai és életreform- hatásaira is.

Szerző:
Boreczky Ágnes – Vincze Beatrix (szerk.)
Kiadás éve:
2018
Információk:
kartonált, 272 oldal
ISBN:
978 963 693 889 5
3.000 Ft 2.100 Ft
db
Jelenleg:
rendelhető
Szállítás:
4-5 munkanap
Kártyás fizetés szolgáltatója: Barion