Kedves Vásárlóink!
Felhívjuk figyelmüket, hogy szeptember 19-én (csütörtökön), rendezvény miatt a személyes átvétel 10–16 óráig tart.
Megértésüket köszönjük!
A képek és a vizualitás egyre nagyobb szerepet játszik mindennapjainkban – a fotók felhasználása, értelmezése mára a hazai humántudományok fókuszába is bekerült. A kilencvenes évek képi fordulatából kibontakozó új kutatási irány számos diszciplínát érint: a néprajz, a szociológia, a történettudomány és a neveléstörténet ugyanúgy ide tartozik, mint a muzeológia vagy a kommunikáció- és kultúratudományok.
Jelen monográfia az ikonográfia (a képleírás és -elemzés) elméletét és gyakorlati lehetőségeit mutatja be a neveléstörténet-írás kontextusában. A kötet a szerző disszertációján és a sikeres védés óta elvégzett vizsgálatain alapul, melyek a hatvanas évek nevelési-oktatási valóságát mutatják be a fényképek által nyújtott keresztmetszeteken keresztül. A forrásbázist az országos pedagógiai sajtó antropológiai képanyaga jelenti, kiegészítve egyéb publikált fotókkal és személyes fényképekkel.
A képelemzések révén az iskoláztatás és tudásátadás hétköznap tapasztalata válik megjeleníthetővé, az ifjúsági szubkultúrák világától, az úttörőmozgalom tevékenységein keresztül a munkára nevelésig, az új iskolák átadásáig vagy a tanári szerepek megjelenítéséig.
Várható megjelenés: október
A sütik segítenek élvezni a weboldalakat! Hogy élvezetes és személyre szabott legyen a böngészési élmény, sütiket (cookie-kat) használunk. Részletesebb tájékoztatást erről az adatkezelési tájékoztatónkban Kérjük jelezze, hogy szeretne böngészni!