Kritikai gondolkodás az osztályteremben
A munka a kritikai gondolkodás jelentőségére és előnyeire mutat rá a diákok autonóm tanulási folyamatai érdekében. A kritikai gondolkodás szemléletében bekövetkezett változásokat követve rámutat a fogalom körüli zavarokra, annak feltáratlan részleteire is. Körvonalazza számunkra a kritikusan gondolkodó egyén sajátosságait, a gondolkodási folyamat egyes szakaszait, miközben a megvalósítás törékenységére hívja fel a figyelmet.
Azt a kérdést feszegeti, mely tényezők segítik vagy akadályozzák a gondolkodót választott magatartásában, amely szélsőséges esetben akár a kritikus gondolkodás megtagadása is lehet.
Az iskolai tanulási környezet empirikus vizsgálatával tükröt állít az oktatás résztvevői elé, miközben arra is törekszik, hogy letapogassa az iskolai gyakorlat terepén azokat a területeket, amelyek a leginkább esélyt nyújthatnak a tanulói kritikai gondolkodás fejlesztésére. Ezek között kiemelt szerepet szán a szerző a nyelvtanításnak.
- Szerző:
- Fábián Gyöngyi
- Megjelenés dátuma:
- 2015
- Információk:
- kartonált, 112 oldal
- ISBN:
- 978 963 693 554 2