Felhívjuk Kedves Megrendelőink figyelmét, hogy az Ünnepi könyvheti kitelepülés miatt, június 5–11. között a rendelések feldolgozása és könyvek személyes átvétele szünetel.
Megértésüket köszönjük!
A könyvben az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Történeti, Elméleti és Összehasonlító Pedagógiai Kutatócsoportja a Reformpedagógia és életreform – recepciós tendenciák, intézményesülési folyamatok című OTKA-kutatásának (K 111833) eredményeit adjuk közre. A kutatás során arra törekedtünk, hogy a társadalmi változásokban fontos szerepet játszó kultúrkritikai, antimodern és gyakran ambivalens életreform- és pedagógiai elképzelések részmozzanatainak feltárásán, valamint elemzésén keresztül pontosabb képet alkossunk azok mentalitástörténeti vonatkozásairól. A kötet tanulmányai tehát a századfordulótól kibontakozó, majd az 1920-as évektől megerősödő életreform-mozgalmak és az azokkal szoros összefüggésben álló reformpedagógiai törekvések emancipációs és intézményesülési folyamatainak egy-egy részterületét világítják meg. Így, foglalkoznak például a pedagógia, az utópia és az életreform kapcsolatával, az egyéni és a közösségi reformokon belül az egészséges életmód és a természetgyógyászat lehetőségeivel, a művészeti reformok és a nőmozgalmak közti összefüggésekkel, a testről való felfogás átalakulásával, a testkultúra és a korai ifjúsági kultúra viszonyával, nem utolsó sorban pedig ráirányítják a figyelmet a korai Kelet-kutatásokra és az újvallásos törekvések pedagógiai és életreform- hatásaira is.
A sütik segítenek élvezni a weboldalakat! Hogy élvezetes és személyre szabott legyen a böngészési élmény, sütiket (cookie-kat) használunk. Részletesebb tájékoztatást erről az adatkezelési tájékoztatónkban Kérjük jelezze, hogy szeretne böngészni!