Mintavétel a kvalitatív pedagógiai kutatásban
„Az utóbbi években a társadalomtudományok terén Magyarországon is egyre népszerűbbé váltak a kvalitatív kutatási módszerek. A legfrissebb hazai pedagógiai kutatás-módszertani szakirodalmak is teret engedtek a kvalitatív metodológiának, amely, bár nem könnyű feladat, megpróbált egységes képet festeni a kutatásmódszertan e területéről. Igaz, a kutatók között nincs egyetértés a kvalitatív kutatási módszerek pedagógiai alkalmazhatóságát illetően, de abban nagy részük egy véleményen van, hogy a kvalitatív módszerek pedagógiában való megjelenésével eddig más módszerekkel kutatott számos pedagógiai részterület is alaposabban feltárhatóvá válik.
E módszertani könyv a hazai és a külföldi szakirodalomra alapozva a kvalitatív mintavétel-kiválasztás kérdéseinek és problémáinak összegyűjtését, sokoldalú megközelítését és elemzését tűzi ki célul. Amellett érvelünk, hogy a kvalitatívkutatások eredményességét és elfogadottságát csak a pontos és részletes dokumentálás, a metodológiai elvek világos kifejtése és azok következetes alkalmazása segítheti.
A kötet célja továbbá, hogy rámutassunk a kvalitatív vizsgálatok pedagógiai kutatásokban betöltött helyére, szerepére és értékére, illetve a kvantitatív vizsgálatok melletti térhódítására.”
- Szerző:
- Sántha Kálmán
- Kiadás éve:
- 2006
- Információk:
- Kartonált, 124 oldal
- ISBN:
- 978 961078 X