Pedagógusok a digitális korban. Trendvizsgálat egy nagyváros iskoláiban
Az utóbbi évtizedekben rendkívüli mértékben felgyorsult technológiai
fejlődés és az IKT-eszközök egyre jelentősebb térhódítása
következtében kialakuló információs társadalom számos új kihívást
generált tagjai számára. Megváltozott az információhoz jutás
módja, sebessége, új kommunikációs formák jöttek létre, átalakultak
a munkaerőpiac követelményei. Folyamatosan csökken azoknak
a szakmáknak az aránya, melyek a digitális írástudás legalább
minimális szintje nélkül is betölthetők, és a hétköznapi tevékenységeinkhez
is egyre nélkülözhetetlenebbé válnak ezek az ismeretek.
A változások természetesen az oktatásra is hatást gyakoroltak,
sőt elengedhetetlenül fontossá vált az IKT-eszközök alkalmazása,
magas szintű integrálása az oktatási folyamatba. Ha ugyanis a
XXI. századi tanulókat XX. századi eszközökkel és módszerekkel
oktatjuk, akkor a diákok érdeklődése, motiváltsága és ezzel szoros
összefüggésben a tanítási folyamat hatékonysága, eredményessége
a legtöbb esetben meglehetősen alacsony szintű lesz. Azonban ha
használni kezdjük a digitális technológiát, akkor jelentős javulást
érhetünk el, de a napjaink igényeinek valóban megfelelő oktatás
csak akkor valósulhat meg, ha a módszereken is változtatunk. Ez
a könyv ezt a bonyolult, soktényezős, jelenleg is zajló folyamatot
vizsgálja.
A kötetben egyrészt a digitális technológia fejlődése, terjedése
által generált társadalmi változásokat, az átalakuló tanítási-tanulási
környezetet és az ezekből indukálódó elvárásokat tekintjük át,
másrészt egy kutatássorozat adatait felhasználva az új kihívások,
feltételrendszerek kusza hálójában tevékenykedő pedagógusok attitűdjét,
illetve a tanítási folyamat változásának jellemzőit vizsgáljuk
meg.
- Szerző:
- Buda András
- Megjelenés dátuma:
- 2020
- Információk:
- kartonált, 264 oldal
- ISBN:
- 978 963 556 055 4