Kedves Vásárlóink! 

Felhívjuk figyelmüket, hogy december 18-tól (szerda) az internetes rendeléseket már csak fogadni tudjuk!
Addig is a személyes átvételt kibővítjük. Erről tájékoztatást a honlapunk nyitóoldalán futó bannerban talál.

A könyvek postázását 2025. január 6-tól (hétfő), személyes átvételét 2025. január 7-től (kedd), a szokásos rendben tudjuk ismét teljesíteni.

Freinet-szótár

„Az iskolának több és nagyobb feladata van, mint hogy továbbítsa az ismereteket. Amit nagyra értékelünk, az nem az ismeret, [hanem] maga a felismerés, a kutatás. Az értelem nem magtár, amit megtöltünk; láng, amit szítani kell. A még fel nem tárt összefüggéseket nem egyszerűen a birtokba vett tudás, a megtanult és asszimilált ismeretek, hanem a mindig éber, új problémák felé forduló aktivitás fedi fel, kapcsolja össze és rendezi el.” (Freinet, 1928)

„… az iskola, amely ilyen gyerekeket nevelt, jól betöltötte feladatát. Ellenkező esetben csak akarat nélküli fejbólintókat neveltünk, nem a jövő generációját készítettük elő.” (Freinet, 1958)

Célestin Freinet száz évvel ezelőtt kezdte el tanítói pályáját, amelynek során olyan pedagógiát dolgozott ki, amely napjainkban is tanulsággal szolgál. Nála az elmélet és a gyakorlat szoros egységet alkotott. A mindennapi praxisból leszűrt, illetve az abban kipróbált elvei megvalósításához folyamatosan fejlesztette a technikákat (módszereket).

Nem véletlen, hogy jelenleg is a világ több mint negyven országában vannak követői: Freinet-csoportok, -szervezetek, -iskolák, -óvodák. A Freinet-pedagógia él, működik. Mindenütt, ahol értéknek tartják az egyén autonómiáját, megismételhetetlen egyediségét, amely alkotó tevékenységében mutatkozik meg mind a maga, mind a közösség javára.

Ez a szótár nemcsak a megismerkedést segíti a Freinet-pedagógiával, hanem a belső összefüggések hálójának felfedezését is támogatja a régi és az új érdeklődők számára egyaránt.

 

Czabaji Horváth Attila az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Neveléstudományi Intézetének professzora.

Korábban az Országos Közoktatási Intézet tudományos főmunkatársaként intézményfejlesztéssel és alternatív pedagógiákkal foglalkozott.

27 éve tanít a felsőoktatásban, kutatási területe a neveléstörténet, szorosabban a Freinet-pedagógia, az erkölcsi nevelés és az informális tanulás.

Az egyetemi oktatás és a tudományos kutatás mellett rendszeresen focizik a barátaival. 

KÖNYVEK (Korábban Horváth H. Attila néven publikált)

  • Helyi tanterv - hogyan? : Munkanapló az iskola helyi tantervének összeállításához. Budapest: Korona Nova Kiadó, 1997. Bognár Máriával.
  • Az ifjú Bajza világszemléletének kialakulása. Budapest: V-Toll, 2008.
  • Lelkiismeret és iskola. Veszprém: Pannon Egyetem, 2008.
  • Informális tanulás. Budapest: Gondolat Kiadó, 2011.
  • Informális tanulás az Aranycsapat korában. Budapest: Gondolat Kiadó, 2011.

 

Könyvajánló – a szerzővel Bácskai István beszélget.

Szerző:
Czabaji Horváth Attila
Megjelenés dátuma:
2023
ISBN:
978 963 556 425 5

Elérhető nyomtatott formátumban is »

3.500 Ft
db
Kártyás fizetés szolgáltatója: Barion