Médiajártasság
A médiajártasság (Media Literacy) viszonylag új területe a média- és kommunikációtudománynak: célja, hogy elősegítse a médiafogyasztás kultúráját, segítsen kialakítani a fogyasztókban a média értelmezésének képességét. Támogatja a kritikai gondolkodást és az önelemzést, ráébresztve a diákokat és fogyasztókat arra, hogy mindennapi döntéseinket nem szükségképpen szabadon és ésszerűen hozzuk. Segítségével megértjük, hogy cselekvőképességünket szociális, kulturális és politikai erők befolyásolják. Ebben a közegben a média-jártasság azokat az utakat és módokat elemzi, amelyek kódolt formában érzelmi és testi elkötelezettségeinket tartalmazzák, ily módon járulva hozzá a vágyak és hangulatok teremtéséhez, mindahhoz, amit Noam Chomsky híres kifejezésével „a beleegyezés termelésé”-nek nevezünk.
A kötetet a médiatudomány, szociológia és politikatudomány iránt érdeklődőknek ajánljuk.
- Szerző:
- Macedo, Donaldo – R. Steinberg, Shirley (szerk.)
- Kiadás éve:
- 2011
- Információk:
- Kartonált, 420 oldal
- ISBN:
- 978 963 693 018 9