Szenzoros információfeldolgozás, mozgás, nyelvi képesség. A Frostig-elven alapuló nevelési terápia elmélete és gyakorlata
A világ megismerése minden gyermek számára
kihívásokkal teli hosszú időszak, amelyet időszakosan
nehézségek is kísérhetnek. A 20. század
második felében a pszichológiai, pedagógiai
és gyógypedagógiai ismeretek összefonódásának
eredményeként kiteljesedtek azok az irányzatok,
amelyek a világ megismerését segítő tanulási folyamatok
hatékonyságának javítását állították a
középpontba.
Különböző szerzői csoportok ezzel kívánták segíteni azokat a gyermekeket, tanulókat, akik a fejlődés egyes területein mutatkozó gyengeségeik, életkörülményeik miatt támogatást, egyéni bánásmódot igényelnek.
Az érzékszervek közvetítésével feldolgozásra kerülő különböző információk, a mozgás és a nyelv folyamatai nélkülözhetetlen szerepet játszanak a külső és belső világ szerveződésében, az iskolai tanulás eredményességében, a szociális kapcsolatok fejlődésében. Ennek hiányosságait napjainkban is tapasztaljuk az atipikus fejlődés részeként.
Marianne Frostig az egyik élharcosa volt annak, hogy a támogatást igénylő gyermekek pedagógusaik bevonásával képesek legyenek leküzdeni nehézségeiket, és sikeres felnőttekké váljanak. A vizuális feldolgozás folyamatát középpontba állító diagnosztikusan megalapozott terápiás koncepciója az információfeldolgozás komplex rendszerét, az egyéni szükségletekre épülő nevelés kiemelt szerepét állította középpontba.
Évtizedeken és országokon átívelő munkássága a tanulási képességzavarok leküzdésének meghatározó irányzatává vált, felismerve a megismerésben döntő szerepet betöltő szenzoros feldolgozás jelentőségét.
Könyvünk az első olyan hazai közlemény, amely betekintést nyújt az életműbe és a Frostig-program sokéves, hazai tapasztalatokra épülő gyakorlati alkalmazásába.
Különböző szerzői csoportok ezzel kívánták segíteni azokat a gyermekeket, tanulókat, akik a fejlődés egyes területein mutatkozó gyengeségeik, életkörülményeik miatt támogatást, egyéni bánásmódot igényelnek.
Az érzékszervek közvetítésével feldolgozásra kerülő különböző információk, a mozgás és a nyelv folyamatai nélkülözhetetlen szerepet játszanak a külső és belső világ szerveződésében, az iskolai tanulás eredményességében, a szociális kapcsolatok fejlődésében. Ennek hiányosságait napjainkban is tapasztaljuk az atipikus fejlődés részeként.
Marianne Frostig az egyik élharcosa volt annak, hogy a támogatást igénylő gyermekek pedagógusaik bevonásával képesek legyenek leküzdeni nehézségeiket, és sikeres felnőttekké váljanak. A vizuális feldolgozás folyamatát középpontba állító diagnosztikusan megalapozott terápiás koncepciója az információfeldolgozás komplex rendszerét, az egyéni szükségletekre épülő nevelés kiemelt szerepét állította középpontba.
Évtizedeken és országokon átívelő munkássága a tanulási képességzavarok leküzdésének meghatározó irányzatává vált, felismerve a megismerésben döntő szerepet betöltő szenzoros feldolgozás jelentőségét.
Könyvünk az első olyan hazai közlemény, amely betekintést nyújt az életműbe és a Frostig-program sokéves, hazai tapasztalatokra épülő gyakorlati alkalmazásába.
Mészáros Andrea és Mohai Katalin recenziója a könyvről itt olvasható.
A 2022. február 4-i kari könyvbemutató beszámolója itt olvasható.
Szerző: | Gerebenné Várbíró Katalin • Reményi Tamás • Rosta Katalin |
Cím: | Szenzoros információfeldolgozás, mozgás, nyelvi képesség. A Frostig-elven alapuló nevelési terápia elmélete és gyakorlata |
Információk: | keménytáblás, 452 oldal |
ISBN: | 978 963 556 124 7 |
Kiadás éve: | 2021 |
Ár: | 6 000 Ft |
Kedvezményes ár: | 4 200 Ft |
Hasonló termékek

Generatív grammatikai gyakorlókönyv I–II.
Alberti Gábor – Medve Anna – Balogh Kata

A freudi művészetpszichológia. Freud, az író
Halász László

A reprezentáció szintjei
László János – Kállai János – Bereczkei Tamás (szerk.)

A téri megismerés és a nyelv
Lukács Ágnes – Király Ildikó – Racsmány Mihály – Pléh Csaba

A pletyka
Szvetelszky Zsuzsanna