A propaganda propagandája
Ha asszociációs játékot játszanánk, akkor a propaganda szóról bizonyára
sokaknak elsőre a politika, az ellenségkép, a félelemgerjesztés,
a háború és hasonló fogalmak ugranának be. Főleg negatív gondolataink
támadnak:
harci plakátok, újságok főcímei, netán hírmagyarázatai, az idősebbeknek
filmhíradók jelennek meg szemük előtt. Pedig a propaganda
nem csak a politikáról szól. Vajon miért nem arra asszociálunk, hogy hatására
egyre jobban törődünk az egészségükkel? Vagy egyre kevesebben
gyújtanak rá a cigarettára? Ennek okai között is ott van a propaganda.
Miért szitokszó a propaganda? Egyáltalán mióta beszélünk róla? Milyen
a természete? Hol, hogyan, milyen formákban, alakokban jelenik
meg? Mennyire ártalmas vagy hasznos a média a propaganda oldaláról
nézve? Van-e tudományos alapja a propaganda készítésének, befogadásának?
Mérhető-e a hatékonysága? Ezekre és hasonló kérdésekre keres
választ a könyv. Teszi mindezt széles körű merítéssel, kitűnő – főleg
hazai – társadalomkutatók, történészek, politológusok, pszichológusok,
kommunikációs szakemberek és szociológusok tanulmányai segítségével.
Mindeközben hitet tesz a propagandaszociológia létjogosultsága mellett.
A propaganda történetétől, alakváltozásaitól jut el a jövőig. A huszonhét
publikációt tartalmazó válogatás átfogóan és az egyetemi jegyzetekhez, szöveggyűjteményekhez
méltóan, mégis színesen és érdekesen vezeti be az Olvasót
a propaganda zegzugos világába, miközben újszerűen körvonalazza a
szociológia létjogosultságát ebben a különös kommunikációs térben.
Joggal számíthat mindazok érdeklődésére, akik tanulják, hivatásszerűen foglalkoznak a propagandával, avagy csak érdeklődőként tapasztalják nap mint nap bármilyen formában való jelenlétét.
A kötet szerkesztői két tudományág képviselői. Sólyomfi Andrea Hanna individuálpszichológus, turizmus- és civilbiztonsággal foglalkozó egyetemi oktató. Virányi Péter szociológus, egyetemi oktató. Több könyve, publikációja jelent meg reklámszociológia, reklámtörténelem témában, de a tervezés, kivitelezés gyakorlatában is bizonyította jártasságát.
Joggal számíthat mindazok érdeklődésére, akik tanulják, hivatásszerűen foglalkoznak a propagandával, avagy csak érdeklődőként tapasztalják nap mint nap bármilyen formában való jelenlétét.
A kötet szerkesztői két tudományág képviselői. Sólyomfi Andrea Hanna individuálpszichológus, turizmus- és civilbiztonsággal foglalkozó egyetemi oktató. Virányi Péter szociológus, egyetemi oktató. Több könyve, publikációja jelent meg reklámszociológia, reklámtörténelem témában, de a tervezés, kivitelezés gyakorlatában is bizonyította jártasságát.
Szerző: | Sólyomfi Andrea Hanna – Virányi Péter (szerk.) |
Cím: | A propaganda propagandája |
Információk: | keménytáblás, 408 oldal |
ISBN: | 978 963 693 972 4 |
Kiadás éve: | 2020 |
Ár: | 6 500 Ft |
Kedvezményes ár: | 4 550 Ft |
Kapcsolódó bejegyzés
Hasonló termékek

Protokoll
Bácskai István (szerk.)

A kolozsvári hóstátiak temetkezése
K. Kovács László

Hol vagy, István király? A Szent István-hagyomány évszázadai
Bene Sándor (szerk.)