Zenei szubkultúrák médiareprezentációja
A populáris zene előállításával, értelmezésével, de mindenekelőtt terjesztésével kapcsolatos gyakorlatok a közösségi weboldalak térhódításával radikálisan megváltoztak. Ennek eredményeként olyan szokások, trendek, közösségi szerveződési formák jöttek létre, melyek csak nehezen helyezhetők el a klasszikus szubkultúra-kutatás, illetve a művészetszociológia kontextusaiban. A mediális jelenlét, az interaktivitás, a közösségi kontroll szerepe nagymértékben megerősödött, olyan stílusokat, zenei gyakorlatokat, előadókat, sőt sztárokat helyezve a zenei színtér centrumába, melyek a hagyományos hangrögzítők, illetve a termelés, az elosztás és a fogyasztás merev szétválasztására építő, a tőke- és médiakoncentráció eredményezte erőfölénnyel gyakran visszaélő „internet előtti” zeneipar világában elképzelhetetlenek voltak.
Kulcsfogalmak a kötet írásaiból: a YouTube hatása a zenei gyakorlatokra és zenei klipek esztétikájára, a metálwebzine-ek és metál-blogok kommunikációja, a posztmodern test szerepe a kortárs popzene világában, a hipsterek szubkultúrája, az emo stílus médiareprezentációja, a popvilág és a modern opera egymásra hatása, underground és alternatív színterek építése a hálózaton, a sztárszerepek átalakulása.
A kötet tanulmányai e jelenségeket járják körül, a szubkultúra-kutatás, a médiaszociológia, a zeneszociológia, a kulturális antropológia és a kultúrakutatás eszközeivel.
Szerző: | Guld Ádám – Havasréti József (szerk.) |
Cím: | Zenei szubkultúrák médiareprezentációja |
Információk: | Kartonált, 266 oldal |
ISBN: | 978 963 693 431 6 |
Kiadás éve: | 2012 |
Ár: | 2 690 Ft |
Kedvezményes ár: | 1 883 Ft |
Hasonló termékek

A torz(ító)szülött. A média-hírvilág hatása

A reklám fogalomtára

Közbeszéd és társadalmi igazságosság

Felhasználóbarát honlapok. Webergonómiai tanulmányok
